Moskova Belediye Başkanı Sergey Sobyanin, 13 Ağustos 2021 Cuma günü imzaladığı kararla daha önce başkentteki işletmelerin çalışanlarının yüzde 30’unu uzaktan formatta çalışmaya zorlayan yasayı iptal ettiğinin açıkladı.
Resmi internet sayfasında, “Bugünden itibaren 65 yaş üstü çalışanlar ve kronik hastalıkları olan vatandaşlar da dahil olmak üzere işletme ve kuruluşların çalışanlarının en az yüzde 30’unun uzaktan çalışma moduna geçmesi zorunluluğu şartı iptal edildi” açıklaması yapan Sobyanin, yine de uzaktan formatta çalışmaya devam etmek isteyen şirketlerin bu formatı yasağın kalkmasına rağmen sürdürebileceğini belirtti.

İşverenlerin iş günü başlamadan önce çalışanlarının ateşini ölçmeleri ve sağlık durumunu kontrol etmeleri gerektiğini hatırlatan Moskova Belediye Başkanı, işletmelere hastalık belirtisi gözlemlenen çalışanların içeri alınmaması konusunda da uyardı.
Çalışanların yüzde 30’unun uzaktan çalışma formatına aktarılmasına ilişkin Belediye kararnamesi, 25 Haziran’da Sergey Sobyanin tarafından imzalanmıştı.
Başkent işletmeleri, aynı zamanda kronik hastalığı bulunan ve 65 yaş üstü çalışanlarını uzaktan formatta çalıştırmak zorundaydı.
Sobyanin, 30 Temmuz 2021 tarihinde başkentte bir yılı aşkın süredir yürürlükte olan eldiven kullanma zorunluluğunu iptal ettiklerini açıklamıştı.
Toplu aşılama kampanyası ve diğer sağlık tedbirlerinin etkisini gösterdiğini, Moskova’da COVID-19 vakalarında giderek azalma olduğunu vurgulayan Belediye Başkanı, “Başkentteki vaka oranları azaldıkça mevcut kısıtlamaları kademeli olarak hafifletmeye devam edeceğiz” diye konuşmuştu.






