Rusya’ya bağlı Kuzey Osetya-Alanya Cumhuriyeti’ndeki bir hastanede oksijen borusunun patlamasının ardından yoğun bakımda tedavi gören 11 COVID-19 hastası oksijen yetersizliği nedeniyle yaşamını yitirdi.
Rus TASS haber ajansının bölgedeki sağlık yetkililerine dayandırdığı habere göre, Kuzey Osetya-Alanya Cumhuriyeti’nin başkenti Vladikavkaz’da COVID-19 hastalarının tedavi gördüğü hastanede, yer altından geçen oksijen borusu patladı.

Nedeni henüz belirlenemeyen patlama sonucu hastanenin oksijen sistemi çöktü.
71 kişinin bulunduğu yoğun bakım biriminde, solunum cihazına bağlı 11 coronavirüs hastası oksijen yetersizliği sebebiyle hayatını kaybetti.
Bölge Sağlık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, kazadan hemen sonra yoğun bakım ünitesine hastanenin rezerv kanallarından oksijen sağlanmaya başlandığı ifade edilirken, hasta yakınları doktorların enfeksiyona yakalanma uğruna yoğun bakımdaki hastaları bitişik bölüme transfer etmeye çalıştığı ve COVID-19 hastalarını oksijen tüplerine bağlamaya yardımcı oldukları aktarıldı.
Olayla ilgili soruşturma başlatılırken, bölgedeki tüm hastanelerde oksijen sistemlerinin denetlendiği belirtildi.






