Rusya’nın başkenti Moskova’nın Belediye Başkanı Sergey Sobyanin, kentte pandemi nedeniyle oluşan mali kayıpların 600 milyar rubleyi aştığını açıkladı.
Belediye Başkanı konu hakkında RBK’ya yaptığı açıklamada, belediye bütçesinin geçtiğimiz yıl 200-250 milyar ruble gelir kaybettiğini belirterek,” Bir buçuk yılda tedavi, sosyal destek ve iş dünyasına yardım olmak üzere COVID-19 ile mücadeleye yaklaşık 350 milyar rubleden daha fazla harcadık” şeklinde konuştu.

Başkentte çalışanların yüzde 60’ının aşılanması konusuna değinen Sobyanin, ilgili şartın yerine getirilmesine ilişkin toplam kontrollerin planlanmadığını vurgularken, kontrollerle işletmelere baskı kurmadan bile aşılama hedeflerine ulaştıklarının altını çizdi.
Belediye Başkanı, ayrıca 1 Eylül’den itibaren Moskova’da uzaktan eğitim formatının planlanmadığını belirterek, 1 Eylül 2021 itibariyle eğitim yılının alışılmış formatta başlayacağını ifade etti.
Sobyanin, geçtiğimiz günlerde epidemiyolojik durumdaki olumlu eğilim nedeniyle başkentte halka açık yerlerde ve kapalı alanlarda eldiven kullanma zorunluluğunu iptal ettiklerini açıklamıştı.






